Як підготувати найкращий контент для свого веб-сайту?

 

У вас є сайт. Головне завдання – наповнити його змістовним контентом. Як це зробити найкраще? Як зацікавити користувачів вашою пропозицією?

 

Визначіть свою цільову аудиторію і завжди пам’ятайте про мету веб-сайту

Звичайно, ви добре знаєте, хто буде користуватися веб-сайтами вашої компанії. Подумайте, чи може певна частина інформації бути дійсно цікавою для відвідувачів сайту. Спробуйте використовувати універсальну мову та звести до мінімуму кількість термінів та професійного жаргону. Зосередьтеся на цілі вашого веб-сайту. У більшості випадків основною метою є створення потенційних клієнтів, і ви повинні писати таким чином, щоб закликати користувачів контактувати з відділом продажів.

 

Не копіюйте вміст з інших матеріалів компанії

Вміст, створений для цілей інтернету, зазвичай складає половину розміру друкованого вмісту чи менше. Це тому, що ми читаємо тексти на екрані та тексти на папері різними способами. Текст, який ви копіюватимете з брошури, буде не тільки неприйнятним для онлайн-користувачів, але також його стиль не буде тотожним з іншим вмістом веб-сайту.

 

Не використовуйте матеріали з попередньої версії копоративного веб-сайту компанії

Будьте сучасними. Змінюйте наповнення вашого сайту у відповідності до вимог часу. Для того щоб вивчити якими текстами наповнені сайти конкурентів, непотрібно проводити складних маркетингових досліджень. Варто просто наділити достатньо уваги вивченню інших сайтів вашої тематики.

 

Будьте стислі та лаконічні

Ваші потенційні клієнти відвідають ваш веб-сайт а також деякі сайти ваших конкурентів. Намагайтесь створити такий матеріл, який приверне увагу клієнтів за 3-5 секунд. Основна частина користувачів переглядатиме ваш сайт саме стільки часу.

 

Розділіть текст на менші частини

Користувачі інтернету, як правило, сканують тексти, а не читають їх у повному обсязі.

Використовуйте підзаголовки та розділіть текст на абзаци. Спробуйте зробити одну думку в одному абзаці. Уникайте довгих пропозицій, які можуть змусити читачів втрачати контекст. Краще розірвати одну довгу пропозицію в кілька коротших.

 

Використовуйте списки

При необхідності, не соромтеся використовувати списки. Ви можете пов’язати їх з нудними презентаціями слайдів. Але списки вмісту веб-сайту мають лише переваги. Вони не тільки візуально збагачують текстові блоки, але також полегшують відвідувачам сайту читання та запам’ятовування змісту.

 

Не поспішайте публікувати тексти

Коли ви закінчите писати, дайте собі один день щоб відпочити та повернутися до тексту через 24 години. Ви отримаєте свіжу перспективу та відстань, що дозволить вам більш критично поглянути на вашу власну роботу. Після подальших виправлень попросіть когось іншого, щоб прочитати ваш текст.

 

Організація процесу створення нового сайту

Найчастіше розробкою веб-сайту займаються фахівці з маркетингу, продажів, зв’язків із громадськістю, обслуговування клієнтів тощо. Залежно від розміру структури компанії. Часто наповненням корпоративного сайту займається безпосередньо керівництво компанії.

Ваше завдання на етапі створення контенту полягає у розробці структури інформаційних блоків для різних розділів сайту. Часто інформацію потрібно отримувати від різних спеціалістів, що відповідають за певні напрямки діяльності компанії. Якби багато напрямків не було на вашому інтернет ресурсі, веб-сайт повинен говорити однією мовою. І це повинно розуміти більшість користувачів.

Це означає, що ваша робота полягає в тому, щоб писати увесь зміст, якщо ви не хочете наймати зовнішнього копірайтера.

 

Структура

Ви задумали початкову структуру змісту вже на етапі визначення функцій веб-сайту. При проектуванні структури змісту найкраще створювати дерево, на зразок такого, що  часто показано в організаційних схемах. Дерево ілюструє структуру розділів, до яких можна отримати доступ через навігацію веб-сайту (головне меню). Іноді веб-сайт може мати додаткову навігацію, наприклад, друге меню, яке використовується для навігації розвиненою структурою пропозиції продукту. Тоді вам буде потрібно окреме дерево.

На дереві добре позначити додаткові зв’язки між частинами вмісту, які з’являються на сторінках у вигляді посилань. Прикладом такого з’єднання може бути посилання на сторінці, що описує продукт. Далі посилання веде на сторінку з прикладами (демонстраціями) продукту.

 

Типові розділи сайту

Ось приклад типової структури сайту. Такі розділи є практично на кожній веб-сторінці компанії:

Про нас – бізнес-профіль, історія, загальна інформація, іноді презентація менеджерів.

Пропозиція – опис та перелік продуктів або послуг.

Клієнти – портфоліо клієнтів та приклади реалізації.

Кар’єра – інформація про політику найму на роботу та поточні пропозиції роботи.

Новини – актуальна інформація про діяльність компанії, яка іноді зустрічається у вигляді блогу.

ЗМІ – матеріали для ЗМІ, іноді окремі повідомлення преси про компанію.

Зв’язатись з нами – контактні дані, іноді з картою, що показує шлях до вашого офісу та часто з контактною формою.

Офіційні документи – дані реєстрації компанії, які належить сайт.

Політика конфіденційності – інформація про те, які дані користувача збираються та про файли cookie.

 

Домашня сторінка веб-сайту

Домашня сторінка веб-сайту – це місце, де відбувається боротьба за увагу користувача. Користувач повинен відразу дізнатися де знаходиться компанія, вирішити чи зацікавлений він в отриманні додаткової інформації про компанію. Найкраще, що тут працює, це інформативна графіка, короткий слоган і, можливо, кілька речень про компанію та її конкурентні переваги.

Ви також можете розглянути слайдер з деякими наборами графіки та слоганів, які відображаються в форматі автоматичної зміни кадрів. Але не потрібно показувати занадто багато слайдів. Найкраще, коли це буде не більше трьох слайдів. П’ять слайдів – це межа, яку ви не повинні перевищувати.

Гасла повинні демонструвати пропозицію компанії, можливо, з допомогою короткого пояснення «…читати далі». Крім того, необхідно закликати до дії. Краще за все кнопкою яка веде користувача сайту до більш детальної інформації про товар чи послугу.

 

Використовуйте підсторінки

Розподіляйте інформацію так, щоб можна було зрозуміти загальну структуру. Користуйтесь такими прийомами як списки, випадаюче меню, хлібні крихти (bread crumbs), навігаційне меню, візуальні підказки тощо.

 

 

Пропозиція

Зміст матеріалів на веб-сайті повинен відповідати головній меті цього веб-сайту – найчастіше це продажі. Поставте себе на місце користувача, що переходить на ваш сайт. Погляньте на сторінку переходу та дайте відповіді на наступні запитання:

  1. “Це те, що я шукаю?”
  • Чи дійсно це те що шукає ваш потенційний клієнт?
  1. “Що це для мене?”
  • Чи збігається опис функцій товару чи опцій послуг для покупця з його запитом?
  1. “Чому я повинен вибрати саме цей продукт і цей провайдер?”
  • Поясніть конкурентні переваги.
  1. “Що далі?”
  • Завжди пам’ятайте про спонукання клієнтів до дії.

 

Ілюстрації

Люди не читають веб-сайти – вони сканують їх. Графіка малює і зберігає увагу краще, ніж текст, і текст помічається частіше, якщо він описує графіку.

Знімки з людьми найкраще працюють. Люди хочуть бачити живих людей, які порадять що саме необхідно обрати.

 

Відео

Відео формат має багато переваг. Але відеоматеріали мають також певні недоліки. Користувачам не завжди випадає нагода переглядати відео. Особливо в офісах, коли без навушників вони не хочуть заважати працювати своїм колегам. Крім того, браузери не можуть сканувати, індексувати та оцінювати голос і зміст відео.

Ось чому основний вміст завжди повинен бути у формі тексту, а відеоматеріал може лише привабливо доповнити його і бути свого роду мультимедійною ілюстрацією.

Найпростіший спосіб публікації відео – розміщувати їх на таких ресурсах, як YouTube або Vimeo, а потім вставити код на свій веб-сайт. Додатковою перевагою є те, що будь-яке ваше відео на іншому ресурсі – це плюс для залучення трафіку.

 

SEO

Якою має бути щільність ключових слів на підсторінці?

Пишіть тексти для людей. Просуванням сторінок у пошукових системах на кшталт Google займаються фахівці з просування. Але для того щоб краще зрозуміти як і для кого просувати ваш сайт загалом та окремі матеріали зокрема, що саме потрібно клієнтам маєте визначити ви.

 

Стилістика текстів

Всі тексти повинні бути написані в одному стилі. У випадку альтернативних мовних версій, всі тексти повинні бути перекладені однією і тією ж людиною. Я рекомендую перевіряти правильність перекладу, залучивши до процесу перевірки дюдину, що вільно володіє мовою, на яку переклали сайт.

 

Резюме

Зміст комерційного веб-сайту – це ключовий інструмент для перетворення відвідувачів на потенційних клієнтів. Наділяйте багато часу і уваги роботі над текстами. Намагайтесь слідувати перевірених принципів складання контенту. Ваш новий веб-сайт буде успішно досягти бізнес-цілей.